اهمیت طراحی پست اینستاگرام

براساس آمار منتشر شده تا آپریل سال 2019 از تعداد کاربران اینستاگرام، ایران با بیش از 24 میلیون کاربر در رتبه 8 این لیست قرار داشته است (با توجه به اینکه بعد از سال 2019 و تاکنون آمار رسمی از تعداد کاربران ارائه نشده است.و با توجه به وضعیت اقتصادی و فیلترینگ‌های صورت گرفته برخی گمانه زنی‌ها از افزایش دو برابری این آمار حکایت دارد و کاربران ایرانی اینستاگرام را بیش از 47 میلیون کاربر برآورد کرده‌اند). با توجه به آمار فوق و این حجم از تعداد کاربر، دلیل اهمیت حضور در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مشخص می‌گردد.

اما مساله‌یی که وجود دارد رقابتی شدن بیش از پیش این بازار بزرگ و رایگان است، با توجه به حجم بازار و مساله کرونا و تعطیلی خیلی از کسب و کارهای لوکال(محلی) و رو آوردن کسب و کارهای کوچک و بزرگ به این پلتفرم، باعث بوجود آمدن فضای رقابتی شدیدی شده است؛ داشتن مزیت رقابتی و بلد بودن اصول فعالیت در این پلتفرم طبق سلایق و علایق کاربران، موفقیت در این شبکه اجتماعی را تضمین می‌کند.

احتمالا جمله “کتاب رو از روی جلدش قضاوت نکن” را شنیده‌اید، مهندسی معکوس این جمله در اینستاگرام نمود پیدا می‌کند چون “یک محتوا یا پیج را در ابتدای امر از روی ظاهرش قضاوت میکنند.” در صورت داشتن ظاهر جذاب و کاربرپسند است که محتوای آن دیده می‌شود. پس داشتن ظاهر زیبا بین رقبا یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود؛

در فروشگاه اینترنتی تولیدمحتوا با مسترکاف قالب پست و استوری اینستاگرام در دو طرح ارائه می‌شود:

 1.قالب‌های عمومی که از پیش آماده‌ هستند و بصورت عمومی قابل دانلود و استفاده می‌باشند و هزینه اقتصادی‌تری نسبت به طراحی اختصاصی پست اینستاگرام دارند. 
2.قالب‌های اختصاصی که کاملا بصورت اختصاصی و براساس نیاز شما و مدل کسب و کارتان طراحی شده و مختص پیج شما می‌باشند.

نمونه قالب‌های اختصاصی طراحی شده توسط من

بارگذاری